مقامات آمریکایی نسبت به آمادگی کافی «اسرائیل» و متحدانش برای دور جدید حملات بزرگ ایران تردید دارند و «فایننشال تایمز» معتقد است که واشنگتن باید برای جلوگیری از تبدیل تنش به جنگ با حزب‌الله، «اسرائیل» را تحت‌فشار قرار دهد.

مقامات آمریکایی درباره آمادگی «اسرائیل» و متحدانش در مقابل هرگونه حمله ایران تردید دارند
دیوارنگاره میدان فلسطین تهران

«نیویورک‌تایمز» به نقل از مقامات آمریکایی نوشت: «معلوم نیست اسرائیل و متحدانش زمان کافی برای آماده‌شدن در مقابل دور جدید حملات بزرگ ایران داشته باشند». این روزنامه فاش کرد که ایالات متحده در حال آماده‌شدن برای اعزام هواپیماهای جنگی بیشتر به خاورمیانه باتوجه‌به تشدید درگیری‌ها در منطقه است.

این روزنامه به نقل از مقامات آمریکایی که نامشان فاش نشد، می‌نویسد: ایالات متحده در حال انجام «اقدامات لازم» برای افزایش آمادگی رزمی نیروهای خود در منطقه خاورمیانه است. این مقامات همچنین افزوده‌اند که به دنبال «تنظیم دقیق واکنش آمریکا برای ارسال انواع هواپیماهای مناسب دراسرع‌وقت باهدف کمک به دفاع از اسرائیل، بدون تشدید درگیری هستند».

«نیویورک‌تایمز» بدون مشخص‌کردن تعداد و نوع هواپیماهای آمریکایی که قرار است جابه‌جا شوند، اشاره کرد: تأیید نهایی در این زمینه با پنتاگون خواهد بود.

«فایننشال تایمز» هم گزارش داد که آمریکا باید بر «اسرائیل» فشار بیاورد تا راه را برای برخورد دیپلماتیک با وضعیت جنوب لبنان باز بگذارد. این نشریه انگلیسی خاطرنشان کرد: تصور اینکه جنگ با حزب‌الله - باتوجه‌به وجود بیش از ۱۰۰ هزار موشک در زرادخانه این گروه - چگونه ممکن است به بهبود وضعیت اسرائیل منجر شود، دشوار است. این موشک‌ها «قابلیت رسیدن به مراکز پر جمعیت «اسرائیل» و آسیب‌زدن به اقتصاد ضعیف آن را دارند».

منبع: المیادین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.